Terbest Untuk Dibaca

Tuesday, November 29, 2011

buku paling mahal didunia

buku yg berjudul The Official Ferrari Opus ni mungkin akan menjadi buku termahal didunia dan mungkin akan menjadi lebih mahal dari keta Ferrari kerana ianya akan di jual secara lelongan. buku ni jugak adalah buku automotif paling eksklusif yang pernah dibuat.

fuh gila kentang! apa yg buat buku ni mahal sangat. kalau korang nak tau, buku setebal 852 halaman ini berisi koleksi gambar dan data kereta Ferrari. data ferrari tuu. maknanya setiap maklumat kereta ferrari ada dalam nih. bukan tu ja di muka depan buku ni terdapat logo kuda dengan berlian. pergh!!!.

kalau korang beli buku ni korang berpeluang bergambar bersama replika kereta Formula 1 yang digunakan oleh bekas pelumba Ferrari dan juara dunia 7 kali, Michael Schumacher. gambar korang tu akan di masukan kedalam buku nih. eklusif weh!.

tapi kalau ada yg berminat korang kena cepat, sebab penerbit buku ni hanya membenarkan satu buku untuk satu negara sahaja. Jadi siapa yg nak beli kenalah bersaing untuk mendapatkannya. rare! tu kalu korang beli mkananya korang la satu-satunya pemilik buku ni kat Malaysia.

mesti korang cakap, ada ka org nak beli buku juta2 kan. korang tau tak malaysia antara yg teramai tau penguna ferrari kat asia. jadi buku ni mesti akan direbut oleh peminat ferarri sbb ianya sgt limited dan hard to find. buktinya Sebelum ni sudah ada edisi lain yang dinamakan Enzo edition yang juga dicetak sebanyak 400 unit. Buku ini masing-masing dijual dengan harga US$ 37.500. tu dia lepas myvi 2 biji tu. apa pun kalau korang nak baca buku ni jugak, jangan risau Ferrari khabarnya akan menyediakan buku ni dalam bentuk digital untuk dibaca di iPad atau iPhone dan boleh didapatkan di iTunes. sabor ye...

aku pun antara peminat ferrari tapi tengok bleh pegang jangan kahkahkah. tiga kali hidup balik pun blum tentu bleh bli ferrari ni kan pulak buku ni waawaa. ni baru buku agak2 korang berapa harga meja yg di perbuat dari kereta ferari yg rosak ni.








2 comments:

  1. mana la tak mahal...ish2...mahal2..

    ReplyDelete
  2. makasih atas infonya sangat menarik, dan jangan lupa kunjungi website kami http://bit.ly/2wy3TDq

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...