Terbest Untuk Dibaca

Monday, November 21, 2011

Kanak-kanak tanpa kaki sertai pasukan bola sepak


aku kalau bab kanak2 yg malang ni aku lemah skit. sedih beb. aku suka budak2. especialy anak aku Dani 1 tahun 3 bulan. muah2 udak ucuk ayah sorang ni. sebelum ni aku penah buat entry pasal kisah Tae-ho's budak tanpa tangan dari korea yg sangat touchingkan aku. ni pula adalah kisah kanak2 bernama Ellie May Challis yg kehilangan kaki dan tangannya akibat menghidap meninggitis pada bulan Julai 2005 yg ketika itu baru berusia 16 bulan. selepas kejadian tu dia terpaksa menguna anggota badan palsu untuk bergerak.

empat tahun kemudian ibunya Lisa terkejut apabila mendapat tahu Ellie terpilih untuk mewakili sekolahnya dalam sukan bola sepak walaupun Ellie mengunakan kaki palsu. minat bola sepaknya bermula apabila dia selalu menonton bola sepak dengan ayahnya. pasukan bola sepak kegemarnya adalah Arsenal. apapun tengok video kisah hidup Ellie si budak berani ini. touching siol!!! sedih tapi sanggat comel...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...