Terbest Untuk Dibaca

Tuesday, November 29, 2011

lukisan novel klasik Mark Twain’s untuk Google doodle hari ni


Google doodle adalah front page untuk carian Google. Google doodle ni aku suka walaupun simple tapi unik. sesekali bertukar mengikut kejadian yg pernah berlaku atau yg akan berlaku. kadang2 disertakan dengan animasi. untuk hari ni Google letakan satu imej yang baru untuk menunjukan ulang tahun yg ke 176 Mark Twain. satu lukisan yang berdasarkan novel klasik Twain iaitu Huckleberry Finn dan walaupun ia salah satu doodles yang simple dan hanya untuk sementara waktu tetapi dikatakan antara yang paling cantik antara doodles2 sebelum ni.

Mark Twain adalah seorang penulis satira lucu, pengarang novel, serta pensyarah dari Amerika Syarikat yang termasyhur (30 November 1835 – 21 April 1910).

yang bestnya Google Tiada sebab tertentu mengapa hari jadi yg ke 176 Twain amat istimewa sehingga dibuat
Google doodle. Proses membuat keputusan Google untuk doodles adalah sesuatu yang misteri dan seolah-olah membuat pilihan secara rawak.

Mark Twain

design Google doodle seblum ni. cantik and kreatif tapi semua ni hanya sementara ja. kalau korang nak tau kos untuk membuat Google doodle ni sangat lah mahal. terutama yg ada animation. ni la trade mark Google simple tapi unik. buat apa banyak2 iklan buat berat ja...




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...