Terbest Untuk Dibaca

Saturday, October 22, 2011

kubu terbang Russia yang bapak besar

korang pernah imagin tak kubu atau kem tentera yg boleh terbang. sebenarnya pemikiran orang russia dah sampai tahap itu sejak 1930-an lagi. pihak tentera Rusia merancang mewujudkan kapal terbang terbesar dan mempunyai kipas seberapa banyak yang mungkin untuk membantu menerbangkan kubu terbang besar tersebut ke udara yang mana pendorongan jet belum dicipta pada masa tu.

kubu terbang ini dicipta untuk menempatkan askar yg berpangakat tinngi seperti general dan pemimpin tertinggi tentera. ianya juga dilengkapi meriam dan senjata pemusnah yg lain.


Gambar kubu terbang tidak banyak yang disimpan, kerana tahap kerahsiaan projek-projek ini yang tinggi dan kerana terlalu lama. tetapi Masih ada beberapa photo sebagai bukti kewujudan kubu terbang atau flying fotres ini, korang boleh melihat salah satu daripada pesawat itu adalah pengebom berat K-7.

Kini, pencinta sejarah moden di Rusia cuba untuk membina semula mengikut pelan asal yang menjadi rahsia arkib tentera Rusia selama ini. kat bawah ni adalah contoh lakaran artis rekabentuk kubu terbang yg menjadi rahsia selama ni gilababs!! besar tok....






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...