Terbest Untuk Dibaca

Tuesday, October 18, 2011

tanda-tanda cinta bakal berakhir

ari ni aku malas la nak berblog. tapi boring lak plok. ok kali ni aku nak cerita pasal tanda2 cinta korang bakal berahkhir atau putus. semua ni berlaku kat diri aku sendiri ok. aku tak copy paste dari blog sesapa pun. kalau sama hanya la kebetulan, so jgn saman aku. kalau saman pun tunggu samapai anak lapan pun blum tentu sampai payment bleh. bebalik pada tajuk, kalau korang melalui tanda2 ni bersedia lah untuk frust menongeng kecuali dah jodoh korang nasib korang la kan.. jadi hati2 dengan gerak geri si dia. tengok betul2 k.. sbb semua ni betul2 berlaku kat aku tak lama dulu. sama ada dia dah ada lelaki lain atau dia mmg curang dengan korang.

1. bila dating dia asyik tengok jam. (mahal sgt ka jam ko sial)

2. bila berjumpa dia nak cepat balik. (tak lari der rumah kau tu)

3. bila tengah makan berdua dengan korang dia akan simpan handphone jauh dari pandangan korang ataupun tak bawa langsung dan di silent mood kan. (buang ja dalam lubang jamban kan senang)

4. bila dia keluar dengan kawan2 dia, dia takkan angkat phone kalau korang call (lol! artis ka kawan ko tu)

5. kalau korang tungu dia balik dari keluar dengan kawan2 dia akan balik jalan kaki dari jauh. sbb dia tak nak korang tau dengan siapa dia keluar. (you see sangup berjalan kaki kan sial tak)

6. kesalahan korang yg sekecil kuman sekalipun akan menjadi sebesar gajah. ( cam haram kan)

7. pada yg naik motor dia mula kata "huh!! panas la" sedangkan dah 8 tahun korang bercinta naik motor ok ja kan. (jenis kalau yg dah lupa daratan)

8. bila korang ajak berbincang pasal perhubungan korang dia akan kata "malas la nak pikir buat semak otak ja" (mmg la sbb ko sebok pikir jantan lain)

9. bila bersms dia lambat untuk balas. ( ya la kan sebuk kalah operator kilang)

10. bila bergayut di tengah malam dia minta nak tidur sedangkan selama bercinta sangup dengar suara korang sampai pagi ( kalau suara korang mcm anuar zain pun sory nak layan der)

11. bila korang ajak keluar dating ada tempat2 tertentu yang dia tak mau pergi. (abang kawasan tak kasi masuk ok)

12. bila korang terpaksa berjauhan dari dia, dia akan restui korang pergi dengan rela hati siap bagi sokongan padu lagi suruh korang blah. (tiba2 carring sial)

13. bila korang nak pergi kerumah atau office dia akan kata "TAK PAYAH" (ingat rumah ko tu istana negara ka)

14. setiap pertanyaan tentang diri dia, dia akan kata korang cemburu buta dan dia akan kata "aku rimas kalau orang kongkong aku" ( tetiba cam siot ja)

15. dia tak akan bagi korang dekat dengan handphone dia. (kalau ko pakai i phone 4s pun aku tak ingin la)

16. kalau korang chek handphone dia akan ada gambar tempat yg korang tak pernah pergi dengan dia. (tu gambar hantu baru sent tadi)

17. bila korang ajak dating dia akan cari pasal untuk gaduh dengan korang sbb dia tak nak kluar dengan korang. (sesuai jadi guru judo nih)

18. dia akan ada minat yg baru. contohnya, masa korang mula bercinta di minat muzik rock kapak tapi sekarang dia minat muzik disco. (peredaran zaman hotak ko)

19. dia akan menjadi sensitif dan cepat marah walau benda kecil. (ego sial. moto ego pun tak ego mcm ni)

20. kalau naik moto dia akan bersms di belakang korang. (sms adik katanya. pundik lu la)

21. terakhir sekali. dia akan msg atau call korang dan dia akan kata dia tak pernah cinta atau sayang korang. korang tak ada jasa pun kat dia dan korang tak pernah bagi dia apa2 pun. full stop. (selama ni apa sial, aku ni bercinta dengan hantu jerangkung yg dah mampus 100 tahun ka, haram tol la).

sorry emo wawawawa. peningkan sedangkan korang dah bertahun bercinta. ni lah jodoh. semua dah di tentukan. aku bukan dak doakan orang putus cinta, tapi harap entry ni boleh buat korang lebih bersedia kalau sesuatu tejadi. apapun korang tak boleh nak halang apa yg nak jadi. ini hanyalah pengalaman aku. frust jugak la mula2 tapi dah lama2 what the hell fuck lantak ko lah aku peduli apa kan. kalau siapa2 yg nak share pengalaman silakan.

3 comments:

  1. ada point2 yg pernah jadi kat aku cam2..sakit nya ati..

    ReplyDelete
  2. shuttet. tau tak pa. sabo la kwn. semua ada hikmah. nanti ko akan dapat yg lebih baik.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...